Google Ads
+120% meer offerteaanvragen en een verdubbeling van spoedklussen - De Dakdekkers
Binnen 6 weken +120% meer offerteaanvragen en een verdubbeling van het aantal spoedklussen.
Year :
2025
Industry :
Bouw
Client :
De Dakkendekkers
Project Duration :
Ongoing



Probleem :
Een lokaal dakdekkersbedrijf wilde het aantal opdrachten voor zowel spoedreparaties als complete dakrenovaties flink verhogen. Ze hadden wel een website, maar haalden via Google nauwelijks nieuwe klanten binnen. Eerdere advertenties leverden weinig op door brede targeting en het ontbreken van duidelijke landingspagina’s.



Onze aanpak :
We hebben een gerichte Google Ads-strategie ontwikkeld met aparte campagnes voor:
Spoedreparaties
Complete dakrenovaties
Preventief dakonderhoud
Daarbij hebben we:
Lokale targeting toegepast voor de werkgebieden met hoogste kans op conversie
Advertentieteksten geschreven die inspelen op urgentie (bijvoorbeeld bij lekkages)
Landingspagina’s geoptimaliseerd voor snelle conversie, inclusief duidelijke call-to-actions en contactmogelijkheden
We hebben daarnaast een conversietracking-set-up geïmplementeerd, zodat we precies konden meten welke zoekwoorden en advertenties het meeste opleverden



Het resultaat :
Binnen 6 weken:
+120% meer offerteaanvragen via de website
Kosten per lead gedaald met 35%
Een verdubbeling van het aantal spoedklussen
Duidelijke data waarmee het bedrijf nu gericht kan blijven investeren in de best presterende campagnes
Samenvatting :
Binnen 6 weken een 120% stijging in de offerte aanvragen. Door te focussen op de juiste zoekwoorden, lokale targeting en conversiegerichte landingspagina’s hebben we het dakdekkersbedrijf geholpen om structureel meer opdrachten binnen te halen. Ze beschikken nu over een schaalbaar advertentiemodel dat direct bijdraagt aan hun omzet.
More Projects
Google Ads
+120% meer offerteaanvragen en een verdubbeling van spoedklussen - De Dakdekkers
Binnen 6 weken +120% meer offerteaanvragen en een verdubbeling van het aantal spoedklussen.
Year :
2025
Industry :
Bouw
Client :
De Dakkendekkers
Project Duration :
Ongoing



Probleem :
Een lokaal dakdekkersbedrijf wilde het aantal opdrachten voor zowel spoedreparaties als complete dakrenovaties flink verhogen. Ze hadden wel een website, maar haalden via Google nauwelijks nieuwe klanten binnen. Eerdere advertenties leverden weinig op door brede targeting en het ontbreken van duidelijke landingspagina’s.



Onze aanpak :
We hebben een gerichte Google Ads-strategie ontwikkeld met aparte campagnes voor:
Spoedreparaties
Complete dakrenovaties
Preventief dakonderhoud
Daarbij hebben we:
Lokale targeting toegepast voor de werkgebieden met hoogste kans op conversie
Advertentieteksten geschreven die inspelen op urgentie (bijvoorbeeld bij lekkages)
Landingspagina’s geoptimaliseerd voor snelle conversie, inclusief duidelijke call-to-actions en contactmogelijkheden
We hebben daarnaast een conversietracking-set-up geïmplementeerd, zodat we precies konden meten welke zoekwoorden en advertenties het meeste opleverden



Het resultaat :
Binnen 6 weken:
+120% meer offerteaanvragen via de website
Kosten per lead gedaald met 35%
Een verdubbeling van het aantal spoedklussen
Duidelijke data waarmee het bedrijf nu gericht kan blijven investeren in de best presterende campagnes
Samenvatting :
Binnen 6 weken een 120% stijging in de offerte aanvragen. Door te focussen op de juiste zoekwoorden, lokale targeting en conversiegerichte landingspagina’s hebben we het dakdekkersbedrijf geholpen om structureel meer opdrachten binnen te halen. Ze beschikken nu over een schaalbaar advertentiemodel dat direct bijdraagt aan hun omzet.
More Projects
Google Ads
+120% meer offerteaanvragen en een verdubbeling van spoedklussen - De Dakdekkers
Binnen 6 weken +120% meer offerteaanvragen en een verdubbeling van het aantal spoedklussen.
Year :
2025
Industry :
Bouw
Client :
De Dakkendekkers
Project Duration :
Ongoing



Probleem :
Een lokaal dakdekkersbedrijf wilde het aantal opdrachten voor zowel spoedreparaties als complete dakrenovaties flink verhogen. Ze hadden wel een website, maar haalden via Google nauwelijks nieuwe klanten binnen. Eerdere advertenties leverden weinig op door brede targeting en het ontbreken van duidelijke landingspagina’s.



Onze aanpak :
We hebben een gerichte Google Ads-strategie ontwikkeld met aparte campagnes voor:
Spoedreparaties
Complete dakrenovaties
Preventief dakonderhoud
Daarbij hebben we:
Lokale targeting toegepast voor de werkgebieden met hoogste kans op conversie
Advertentieteksten geschreven die inspelen op urgentie (bijvoorbeeld bij lekkages)
Landingspagina’s geoptimaliseerd voor snelle conversie, inclusief duidelijke call-to-actions en contactmogelijkheden
We hebben daarnaast een conversietracking-set-up geïmplementeerd, zodat we precies konden meten welke zoekwoorden en advertenties het meeste opleverden



Het resultaat :
Binnen 6 weken:
+120% meer offerteaanvragen via de website
Kosten per lead gedaald met 35%
Een verdubbeling van het aantal spoedklussen
Duidelijke data waarmee het bedrijf nu gericht kan blijven investeren in de best presterende campagnes
Samenvatting :
Binnen 6 weken een 120% stijging in de offerte aanvragen. Door te focussen op de juiste zoekwoorden, lokale targeting en conversiegerichte landingspagina’s hebben we het dakdekkersbedrijf geholpen om structureel meer opdrachten binnen te halen. Ze beschikken nu over een schaalbaar advertentiemodel dat direct bijdraagt aan hun omzet.